The Switch on Project

Το Switch on αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο επινοήθηκε από τέσσερις Ευρωπαϊκούς οργανισμούς,  από την Πολωνία,  την Ισπανία,  την Ολλανδία και  την Ελλάδα. Κύριος στόχος του έργου είναι η αντιμετώπιση της απειλής της κοινωνικής και επαγγελματικής περιθωριοποίησης των Ευρωπαίων, ηλικίας ανώτερης των πενήντα πέντε ετών, εντός της σημερινής αγοράς εργασίας.

Η κοινωνική και επαγγελματική περιθωριοποίηση είναι αποτέλεσμα της παρατεταμένης απομόνωσης, εξαιτίας των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία.

Επιπλέον, οι Ευρωπαίοι ηλικίας άνω των πενήντα πέντε ετών αντιμετωπίζουν δυσκολίες προσαρμογής στις υποχρεωτικές απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας, όπως έχει εδραιωθεί από τις νέες τεχνολογίες και τεχνικές εργασίας.

Προκειμένου να εκπληρωθεί αυτό το εκπαιδευτικό εγχείρημα, η κοινοπραξία είναι σε διαδικασία ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος και καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού, εργαλεία μέσω το οποίων θα μπορεί να υποστηριχθεί η αποτελεσματική κοινωνική και επαγγελματική ανάπτυξη και ενσωμάτωση των Ευρωπαίων ηλικίας άνω των πενήντα πέντε.

Το κοινό – στόχος του έργου Switch on αποτελούν οι επικεφαλής εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτές, οι προπονητές, οι επαγγελματίες Ανθρώπινου Δυναμικού, οι εργοδότες και τα άτομα άνω των πενήντα πέντε ετών, καθώς και οι εργαζόμενοι που εργάζονται μαζί με άτομα άνω των πενήντα πέντε ετών.

Στα πλαίσια του προγράμματος θα  δημιουργηθεί μια εκπαιδευτική ψηφιακή πλατφόρμα, μέσα στην οποία θα περιλαμβάνεται μια υπηρεσία με το όνομα Αίθουσα Παιχνιδιών (Game Room). Θα έχει την μορφή μιας ψηφιακής ομαδικής δραστηριότητας αναψυχής, ικανή να χρησιμοποιηθεί εξ αποστάσεως αλλά και δια ζώσης.

H ψηφιακή πλατφόρμα δεν θα περιλαμβάνει κάποιου τύπου συνδρομής, ενώ θα επιτρέπει τη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών και κουίζ, για την δοκιμή γνώσεων σε διαφορετικούς τομείς, όπως η γεωγραφία και ο αθλητισμός για παράδειγμα.

Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, τα μέλη και οι ομάδες που θα συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό εγχείρημα του Switch on, θα μπορούν να δημιουργήσουν το προσωπικό τους διαδικτυακό παιχνίδι και θα τους επιτραπεί να διαλέξουν τα μέλη που θα συμμετέχουν σε αυτές τις δραστηριότητες.

Προετοιμασία Αποτελεσμάτων

Μέσω της αίθουσας παιχνιδιών και των διαδικασιών που περιλαμβάνει, προετοιμάζουμε την ενίσχυση της προώθησης του υγιούς ανταγωνισμού και της θετικής ατμόσφαιρας, μεταξύ οποιουδήποτε μέλους μιας πιθανής εργασιακής ομάδας, καθώς και την επίτευξη της αποτελεσματικής ενσωμάτωσης πολυπολιτισμικών και διαφορετικών γενεών μελών, σε οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον. Οι διαδικασίες αυτές θα οδηγήσουν επίσης στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ των μελών μιας εργασιακής ομάδας.

Επιπλέον, μέσα από τις δραστηριότητες που θα παρέχει η αίθουσα παιχνιδιών, προετοιμάζουμε την αποτελεσματικότερη ένταξη στην αγορά εργασίας των Ευρωπαίων άνω των πενήντα πέντε ετών. Επίσης, εξαιτίας της φύσης των δραστηριοτήτων που θα παρέχει η ψηφιακή πλατφόρμα, θα επιτευχθεί η αποτελεσματική αλληλεπίδραση μεταξύ των ηλικιωμένων εργαζομένων και άλλων, πολύ νεότερων εργαζομένων, πράγμα που σημαίνει ότι οι ηλικιωμένοι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να συμπεριληφθούν σε οποιαδήποτε πιθανή εργασιακή ομάδα.