Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα EDL

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα EDL

 

Η διαδικασία της μετάβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποδείχθηκε ένα δύσκολο και επίπονο εγχείρημα. Πολλοί εκπαιδευτές αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο ‘’παρέχουν’’ εκπαίδευση. Για άλλους, αυτή η επιβαλλόμενη και αναγκαστική προσαρμογή στα νέα ‘’εκπαιδευτικά’’ δεδομένα αποτέλεσε μία συνεχόμενη δυσκολία, η οποία το μόνο που τους πρόσφερε ήταν προβλήματα.

Στα πλαίσια του έργου EDL, η κοινοπραξία των συνεργαζόμενων χωρών της Γερμανίας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας πραγματοποίησε μία σειρά διαδικτυακών συνεντεύξεων με εκπαιδευτές ενηλίκων, με στόχο να ξεκαθαρίσει τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτές ενηλίκων καθώς και τον αντίκτυπο στον ψυχισμό τους , που προκάλεσε αυτή η απότομη εναλλαγή στην εκπαίδευση εξ ’αποστάσεως.  Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτές δήλωσαν πως αντιμετώπισαν προβλήματα τεχνικής φύσεων, δυσκολίες στην αλληλεπίδραση με τους μαθητές τους, στην μεταδοτικότητα του διδακτικού τους υλικού καθώς και την δυσκολία επιβολής της στοιχειώδους πειθαρχίας που αρμόζει για ένα μάθημα.

Όσον αφορά τον αντίκτυπο αυτών των προβλημάτων,  οι εκπαιδευτές δήλωσαν πως ένιωσαν φόβο, σύγχυση, άγχος και αποπροσανατολισμό. Επιπροσθέτως, όπως ανέφεραν οι εκπαιδευτές στην διαδικτυακή συνέντευξη, αυτά τα προβλήματα ήταν πιο έντονα ιδιαίτερα πριν την εκκίνηση του διαδικτυακού μαθήματος. Αλλά, όπως επισήμαναν, επέλεξαν να μην εκδηλώσουν τα αισθήματα τους, διότι δεν ήθελαν να υποβαθμίσουν την ποιότητα του μαθήματός του.

Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, η διαδικτυακή συνέντευξη μετέπειτα εστίασε στο γεγονός της υποστήριξης και στο γεγονός εάν οι εκπαιδευτές χρειάζονται κάποια μορφής ψυχολογικής καθοδήγησης, με σκοπό την ομαλότερη προσαρμογή στα νέα εκπαιδευτικά δεδομένα. Στην προκειμένη περίπτωση, οι περισσότεροι εκπαιδευτές συμφώνησαν πως θα ήταν θεμιτή ή ύπαρξη μιας μορφής καθοδήγησης ή υποστήριξης, αλλά θεωρήσαν πως η αναζήτηση βοήθειας από ψυχολόγους φαντάζει υπερβολική.