Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα EDL
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα EDL
Η απότομη εναλλαγή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μετά από την ‘’έκρηξη’’ της πανδημίας, σίγουρα για πολλούς εκπαιδευτές ήταν δύσκολη και επίπονη. Πολλοί εκπαιδευτές αναγκάστηκαν να διδάξουν με τρόπους οι οποίοι ήταν άγνωστοι για αυτούς. Και φυσικά αυτό το φαινόμενο είχε επίπτωση τόσο στην αποδοτικότητα τους αλλά και στην ψυχολογική τους κατάσταση.
Στα πλαίσια του έργου EDL, οι οργανισμοί της κοινοπραξίας προχώρησαν στην συλλογή δεδομένων, μέσω διαδικτυακών ερωτηματολογίων από είκοσι οχτώ εκπαιδευτές ενηλίκων, με στόχο τον καθορισμό των προβλημάτων που αντιμετώπισαν στην διαδικασία της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και τις επιπτώσεις αυτών των δυσκολιών στον εσωτερικό τους κόσμο. Πολλοί εκπαιδευτές ανέφεραν πως αντιμετώπισαν τεχνολογικής φύσεως προβλήματα καθώς και δυσκολίες συνδεσιμότητας. Επιπροσθέτως πολλοί εκπαιδευτές αντιμετώπισαν προβλήματα περιορισμένης μεταδοτικότητας του περιεχομένου του μαθήματός τους καθώς και πολλές δυσκολίες επιβολής της στοιχειώδους πειθαρχίας, εντός της νέας ηλεκτρονικής τους τάξης.
Ωστόσο, όπως ανέφεραν οι εκπαιδευτές, στην προκειμένη περίπτωση, προσπάθησαν όσον τον δυνατό περισσότερο να μην κάνουν συνειρμούς και σκέψεις όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν, καθώς όπως δήλωσαν ήταν σίγουρο πως θα τους είχε επηρεάσει κατά την διάρκεια του μαθήματος. Επιπροσθέτως πρόσθεσαν ότι ένας επιπλέον λόγος συγκράτησης του συναισθηματισμού τους, απόρροια των προβλημάτων που αντιμετώπισαν, ήταν η θεώρηση πως οι μαθητές τους είχαν την αντίληψη και ικανότητα να καταλάβουν τον ψυχισμό τους, ακόμη και μέσα από μία κάμερα, γεγονότα τα οποία σίγουρα θα επηρέαζαν τη διαδικασία του ψηφιακού μαθήματος, κάτι το οποίο φυσικά δεν επιθυμούσαν οι εκπαιδευτές.
Η διαδικασία της αναγκαστικής μετάβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, άφησε μία γλυκόπικρη εντύπωση στους εκπαιδευτές. Πολλοί αναγκάστηκαν να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες συγκυρίες. Αλλά οι περισσότεροι δήλωσαν πως ήταν και παραμένουν επιφυλακτικοί με την καθιέρωση της, καθώς όπως δήλωσαν εξακολουθούν να επιθυμούν την παραδοσιακή και δια ζώσης εκπαίδευση.