Πρέπει τελικά να ανησυχούμε για τον γραφικό χαρακτήρα των παιδιών;
Είναι λογικό να ότι πιστεύετε ότι ο γραφικός χαρακτήρας δεν έχει τόσο σημασία επειδή έχουμε φορητούς υπολογιστές, τεχνολογία αναγνώρισης φωνής και πολλά άλλα.
Παρόλα αυτά, ο γραφικός χαρακτήρας έχει μεγάλη σημασία για τη γραπτή δεξιότητα και τη μάθηση, σύμφωνα με πολλές έρευνες ψυχολόγων. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα τύπο προσωπικής υπογραφής ή σφραγίδας. Σύμφωνα με μελέτες που περιλαμβάνουν μικρά παιδιά, τα παιδιά παράγουν περισσότερες λέξεις, γρηγορότερα και με περισσότερες ιδέες όταν γράφουν με το χέρι παρά όταν πληκτρολογούν σε πληκτρολόγιο. Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι όταν οι μεγαλύτεροι μαθητές κρατούν σημειώσεις με το χέρι και όχι στο φορητό υπολογιστή τους, είναι πιο παραγωγικοί.
Υπάρχει γενικά θετική προδιάθεση γονέων και καθηγητών σχετικά με την πρόσβαση και εκπαίδευση των μαθητών στην τεχνολογία, αλλά δεν πρέπει να πιστεύουμε ότι η πρόσβαση στην τεχνολογία διασφαλίζει την συνολική επιτυχή μάθηση. Η υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία, δεν ευνοεί πάντα σημαντικές ικανότητες. Ο γραφικός χαρακτήρας είναι επίσης μια κρίσιμη βάση για την επιτυχία της γραπτής δεξιότητας, σύμφωνα με τους ειδικούς γραφής. Η προσπάθεια βελτίωσης του γραφικού χαρακτήρα ωστόσο φαίνεται να χρειάζεται αρκετή πνευματική προσπάθεια από τους μαθητές. Ως αποτέλεσμα, προκύπτουν σφάλματα ορθογραφίας, σφάλματα στίξης ή/και υπονομεύεται το νόημα.
Με απλά λόγια, όσο καλύτερος και «αυτοματοποιημένος» είναι ο γραφικός σας χαρακτήρας, τόσο περισσότερη ψυχική ενέργεια μπορείτε να αφιερώσετε παραπέρα, όπως στην επιλογή των κατάλληλων λέξεων, στον πειραματισμό με μοτίβα προτάσεων και ούτω καθεξής. Η ιδέα της παραμέλησης της αναγνωσιμότητας του γραφικού χαρακτήρα και της εύκολης διεκπεραίωσης θα μπορούσε ενδεχομένως να καταπνίξει πιο αποτελεσματικές μεθόδους γραφής και μάθησης. Ο ευανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας και η σωστή ορθογραφία επηρεάζουν τις αποφάσεις εκπαιδευτικών και των μαθητών, όπως για παράδειγμα, ένας δάσκαλος ή ένας εξεταστής θα μπορούσε δυνητικά να αξιολογήσει διαφορετικά εξίσου αποτελεσματικά κομμάτια συγγραφής.
Τι επίδραση είχε η πανδημία στο γραφικό χαρακτήρα;
Ακόμα δεν γνωρίζουμε πολλά για τις επιπτώσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, των lockdowns και άλλων διαταραχών στη ζωή και τη μάθηση των μαθητών. Φυσικά, όσον αφορά την ευημερία των παιδιών, η βοήθεια με τον γραφικό χαρακτήρα φαίνεται ασήμαντη αυτή τη στιγμή. Ανακαλύφθηκε επίσης ότι σε ομάδες ετών 5 και 7 φαίνεται να έχουν υποχωρήσει οι γραφικές τους δεξιότητες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Παρόλο που δεν μπορούμε να εντοπίσουμε την αιτία της μείωσης, πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν αναφέρει παρόμοια απώλεια αντοχής στη γραφή και την ποιότητα της στους μαθητές τους. Φυσικά, όλο αυτό είναι πιθανότατα αναστρέψιμο με τη σωστή εκπαίδευση και υποστήριξη. Αλλά, η επιτυχία καλού γραφικού χαρακτήρα των μαθητών μπορεί να επηρεάσει την ταχύτητα και την αναγνωσιμότητα τους και το γεγονός αυτό μπορεί να απαιτήσει στενή παρακολούθηση μετά την πανδημία.
Το φιλικό προς τους εκπαιδευτικούς υλικό, όπως η «Κλίμακα ευκρίνειας γραφικού χαρακτήρα», παρέχει ένα χρήσιμο διαγνωστικό εργαλείο για την εξέταση του γραφικού χαρακτήρα με περισσότερες λεπτομέρειες. Οι οδηγίες βελτίωσης στον γραφικό χαρακτήρα είναι σίγουρο πως θα κάνει σημαντική διαφορά για τους μαθητές που το χρειάζονται. Ίσως δεν χρειάζεται να ανησυχούμε αυτή τη στιγμή, αλλά πρέπει να δώσουμε τη προσοχή που αξίζει και στο γραφικό χαρακτήρα πολλών μαθητών, διότι πιθανώς να αποτελέσει παράγοντα της μελλοντικής τους ακαδημαϊκής προόδου.