Τεχνικές Εκπαιδευτικής Στήριξης μαθητών στην Covid19 εποχή

Τεχνικές Εκπαιδευτικής Στήριξης των μαθητών σε μια δύσκολη χρονιά

Τεχνικές ώστε οι μαθητές σας να επωφεληθούν από προτάσεις για την ενίσχυση της διαχείρισης συναισθημάτων και την ανάπτυξη υγιών σχέσεων τον επόμενο χρόνο και μετά τη πανδημία.

Η απώλεια και ο πόνος είναι επαναλαμβανόμενα θέματα καθώς οι μαθητές επιστρέφουν στην τάξη μετά από περισσότερο από ένα χρόνο μακρινής και υβριδικής μελέτης. Μέσα σε όλα αξίζει να αναφερθεί ότι η πανδημία covid19 έχει σκοτώσει τη ζωή γονέων από 43.000 παιδιά. Η κοινωνική απομόνωση ήταν αποτέλεσμα των επαναλαμβανόμενων lockdown και καραντίνας, που οδήγησαν σε αύξηση της θλίψης και του άγχους σε παιδιά και εφήβους. Επιπλέον, ενώ τα σχολεία μπορούν να είναι μια χαλαρωτική επιρροή στη ζωή πολλών νέων, η μετάβαση από την εξ αποστάσεως σε δια ζώσης διδασκαλία μπορεί να αποβεί αγχωτική. Τα ανεπίλυτα τραύματα μπορούν να επηρεάσουν τη μνήμη και τη συγκέντρωση, θέτοντας τους μαθητές σε κίνδυνο κακής ακαδημαϊκής επίτευξης. Οι εκπαιδευτικοί, πολλοί από τους οποίους έχουν βιώσει και οι ίδιοι παρόμοιο τραύμα, μπορούνε να βρίσκονται σε επαγρύπνηση για μαθητές που παρουσιάζουν δείκτες τραύματος όπως δυσκολία στο να παραμείνουν ακίνητοι, ευερεθιστότητα, συναισθηματική αστάθεια και προβλήματα ρύθμισης των συναισθημάτων, καθώς και απόσυρση, αποφυγή και καθημερινή εξάντληση. Οι μαθητές μπορούν να επουλώσουν το άγχος και την απώλεια μέσω τακτικών που βασίζονται στη συναισθηματική ρύθμιση, την αυτο-ανάπτυξη και την ανάπτυξη σχέσεων εν μέσω εκτεταμένου τραύματος.

 

Συναισθηματικός αυτοέλεγχος

· Προτροπή: Ενθαρρύνετε τη συναισθηματική έκφραση μέσω από δημιουργικά μέσα: Δώστε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν μέσω της τέχνης, της μουσικής ή της γραφής. Αφήστε τους να εκφράσουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους και να τους βοηθήσουν να επεξεργαστούν τυχόν συσσωρευμένες απογοητεύσεις ή ένταση. Απαιτείται να δαπανηθεί χρόνος για θεραπευτικές δραστηριότητες τέχνης ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε προτροπές με δημιουργικούς τρόπους συνδυάζοντας τες με το εκάστοτε πρόγραμμα σπουδών, όπως για παράδειγμα να ενισχυθεί ο προβληματισμός πάνω σε θέμα κοινωνικής μελέτης, και η δαπάνη αυτή του χρόνου είναι μερικές φορές απαραίτητη.

· Προβληματισμός: «Τι συμβουλή θα έδινες σε έναν χαρακτήρα / ιστορικό πρόσωπο;» και παρόμοιες ερωτήσεις. Καθώς επίσης, “Πώς συγκρίνονται ή διαφέρουν οι δυσκολίες ή το στρες που έχεις μέσα σου σε σύγκριση με αυτό το φανταστικό πρόσωπο ή ιστορικής προσωπικότητα;” είναι μερικές ερωτήσεις που μπορούν να προκαλέσουν βαθιά και κριτική σκέψη. Ελέγχετε καθημερινά με παιδιά για να δείτε πώς αισθάνονται: Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους όταν τους ζητείται να αξιολογήσουν τη διάθεσή τους και οι δάσκαλοι μπορούν να αξιολογήσουν γρήγορα τους μαθητές που μπορεί να θέλουν περαιτέρω καθοδήγηση πριν να είναι έτοιμοι να μάθουν. Εξετάστε το ενδεχόμενο να υιοθετήσετε μια θετική αξιολόγηση έτοιμη για μάθηση στην οποία οι μαθητές να βαθμολογούν τα συναισθήματά τους σε κλίμακα 1 έως 10, με το 1-4 να αντιπροσωπεύει συναισθήματα όπως εξάντληση ή απελπισία, 5-7 να αντιπροσωπεύουν τακτοποιημένα και έτοιμα να μάθουν, και 8-10 να αντικατοπτρίζουν ενεργητικά συναισθήματα όπως η υπερκινητικότητα. Κατευθύνετε τους μαθητές να επιχειρήσουν τακτικές αυτορρύθμισης όπως να κάνουν ένα διάλειμμα κίνησης ή να ασκήσουν βαθιά αναπνοή για να τους βοηθήσουν να μετατοπιστούν στη ζώνη ετοιμότητας για μάθηση εάν βρίσκονται στο χαμηλό ή υψηλό άκρο της κλίμακας. Άλλες ιδέες περιλαμβάνουν να αφήσετε τους μαθητές να εξηγήσουν τα συναισθήματά τους με μία λέξη ή να χρησιμοποιούν μεταφορές και επίθετα, όπως ο καιρός (συννεφιασμένος, ηλιόλουστος κλπ). «Τι χρειάζεστε από τους συνομηλίκους και τους δασκάλους σας για να σας βοηθήσουμε να γίνετε ο καλύτερος εαυτός σας σήμερα;» είναι μια καταπληκτική προσέγγιση για να διαπιστώσετε τη καθημερινή κλίμακα διάθεσης.

· Ηρεμία: Δημιουργήστε έναν ήσυχο χώρο στην τάξη: Οι μαθητές που αισθάνονται δυσκολίες ωφελούνται από το να έχουν μια καθορισμένη τοποθεσία όπου μπορούν να ελέγχουν τα συναισθήματά τους ή να εργάζονται ανεξάρτητα χωρίς να χρειάζεται να φύγουν από την τάξη. Δημιουργήστε μια ξεχωριστή περιοχή με εργαλεία αυτόματου ελέγχου, όπως χρωματισμός φύλλων εργασίας, παιχνίδι ζύμης ή μπάλες πίεσης. Μια χαλαρωτική καρέκλα, μια χρήσιμη αφίσα και οδηγίες για την αναπνοή με φυσαλίδες μπορεί επίσης να βοηθήσουν τους μαθητές να χαλαρώσουν.

 

Αυτο-ανάπτυξη

Οι μαθητές μπορούν να στείλουν γράμματα στο παρελθόν τους ακολουθώντας την ακόλουθη μορφή εκθέσεων.

«Τι θα θέλατε να γνωρίζετε για την πανδημία Covid-19 πριν συμβεί;»

«Ποιες προτάσεις θα σας βοηθούσαν να έχετε μια καλύτερη χρονιά φέτος;»

«Πώς θα θέλατε στον μελλοντικό σας εαυτό να θυμάται αυτήν την περίοδο της ζωής σας;»

Ανακλαστικές ερωτήσεις όπως αυτές επιτρέπουν στους μαθητές να αναγνωρίσουν τα προβλήματα και να βρουν ιδέες για να τα ξεπεράσουν.

Εστίαση στην ανάπτυξη των μαθητών: Όταν έχουμε άγχος, τείνουμε να επικεντρωνόμαστε στα αρνητικά, επομένως είναι σημαντικό να διατηρήσουμε μια στάση ανάπτυξης. Δίνοντας έμφαση σε τομείς όπου οι μαθητές έχουν προχωρήσει, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικεντρωθούν στα θετικά και να αναγνωρίσουν πόσο οι δύσκολες καταστάσεις παρέχουν ευκαιρία για μάθηση. Οι μαθητές είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν στον αυτο-προβληματισμό όταν τους ρωτήσουν τι έχουν μάθει για τον εαυτό τους τον προηγούμενο χρόνο.

 

Ανάπτυξη σχέσεων

Ενθαρρύνετε τους μαθητές να μοιραστούν κάτι για τον εαυτό τους: Ξεκινήστε κάθε μέρα με μια έκφραση ευγνωμοσύνης στην οποία εσείς και οι μαθητές σας μοιράζεστε κάτι ή κάποιον για το οποίο είστε ευγνώμονες ή τελειώστε τη μέρα συζητώντας κάτι ωραίο που συνέβη κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την τεχνική think-pair-share για να κάνετε τους μαθητές να ανταλλάξουν περιγραφές για τον ήρωά τους, το αγαπημένο τους μέρος ή μια αγαπημένη ανάμνηση με τους αγαπημένους τους. Βάλτε τους μαθητές να μοιραστούν ένα αστείο σχτικά με το μάθημα με τη μορφή παραμυθιού ή μιμιδίου. Προγραμματίστε χρόνο για ένα διάλειμμα εγκεφάλου παίζοντας ένα αγαπημένο παιχνίδι καρτών ή επιτραπέζιο παιχνίδι. Το Uno είναι ένα δημοφιλές παιχνίδι μεταξύ των μαθητών και μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να εξασκήσουν μαθηματικές ικανότητες. Μπορείτε επίσης να κάνετε τα μαθήματα πιο ελκυστικά προκαλώντας τους μαθητές να κερδίσουν κονκάρδες για την ολοκλήρωση μαθησιακών προκλήσεων ή ζητώντας από τους μαθητές να διαδραματίσουν διαφορετικούς ρόλους για να αναπαράγουν διαφορετικές προοπτικές ή ιστορικά γεγονότα. Κυνήγι, περίπατοι ευεξίας, σύντομα πάρτι χορού ή γιόγκα παρέχουν ξεκούραση στους εγκεφάλους των μαθητών, παρέχοντας επίσης την ευκαιρία να διασκεδάσουν.

Τέλος, η Συνεργατική μάθηση: Η συνεργατική μάθηση όχι μόνο δημιουργεί υγιείς συνδέσεις μεταξύ των μαθητών, αλλά τους δίνει κίνητρα να μάθουν ο ένας από τον άλλο και να βελτιώσουν την κατανόηση του περιεχομένου. Η ομαδική επίλυση προβλημάτων είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα συνεργατικής μάθησης. Χρησιμοποιώντας την τεχνική παζλ, στην οποία κάθε μαθητής έχει μια εργασία ή πρόβλημα για να ολοκληρώσει και στη συνέχεια διδάσκει τα άλλα μέλη της ομάδας με σκοπό τη συμμετοχή στη δραστηριότητα μέσω μικρών ομάδων.